Denne stilling er blevet besat.
Har du erfaring som eks. revisor eller har du været højre hånd til en økonomichef og nu gerne vil på din videre rejse hvor du kan slå dine egne folder som økonomichef? Har du en stærk og nærværende ledelsesstil, og skaber du værdi for dit team, så I sammen kan opnå gode resultater? Så hører vi gerne fra dig!
Hvad tilbydes du?
Du kan se frem til en udfordrende og varierede arbejdsdag, hvor du bliver ansvarlig for virksomhedens samlede økonomifunktion. Du bliver samtidig en del af virksomhedens chefgruppe, hvor du bidrager med forslag og idéer til optimering af forretningen, arbejdsrutiner og systemer. Du får ansvar for at opbygge og sætte den overordnede retning og opgavefordeling i økonomiafdelingen. Vi har brug for en proaktiv og handlingsorienteret leder, der vil stå i spidsen for at lede afdelingen med fokus på trivsel og udvikling. Din succes afhænger i høj grad også af, at du trives i en virksomhed hvor der er en stor bredde i din stilling og hvor du har et tæt samarbejde med vores direktør, controller og afdelingsledere.
Dine ansvarsområder:
- Ansvarlig for samt deltagelse i den daglige drift
- Udarbejdelse af økonomiske analyser
- Udarbejdelse af ugentlige forecast
- Ansvar for rettidig og korrekte perioderegnskaber og årsregnskab (årsregnskab er pr. 01.04 – 31.03)
- Klargøring til revision og tæt samarbejde med revision
- Tæt samarbejde med controller og direktør omkring afvigelser og rapportering
- Forklaring af afvigelser og handleplan for håndtering af disse
- Vedligeholdelse og udvikling af ERP-systemet Dynamics AX
- Styring af anlægskartotek og afskrivninger
- Udarbejdelse af periodiseringer og moms herunder eksportmoms
- Afstemning og bogføring af månedlig lønkørsel
- Transferpricing med årlig dokumentation
- Selvangivelse og forsikringer
- Omkostningsallokering, IPO
- Udvikle økonomifunktionen fremadrettet
- Personaleansvar for 1 medarbejder
Hvad forventer vi af dig?
Du har en solid økonomisk baggrund med en relevant økonomisk uddannelse enten HD-R eller fra revisionsbranchen og gerne erfaring fra en produktionsvirksomhed.
Du brænder for drift og udvikling samtidig med at du vægter en proaktiv finansiel sparring med ledelsen. Vi forventer, at du er analytisk og datadrevet med fremragende flair for tal og forretning og du formår at formidle økonomiske problemstillinger. Du kan både fastholde og videreføre den eksisterende strategi, men tør også gøre tingene på nye måder.
Du er handlekraftig, proaktiv og formår at opnå de ekstraordinære løsninger sammen med dit team. Ud over de daglige arbejdsopgaver bidrager du med dit gode humør til det velfungerende og positive arbejdsmiljø. Du er kulturbærer, opsøgende af natur, arbejder struktureret og målrettet.
Derudover forventer vi, at du er superbruger i Excel og har stærke IT-kompetencer. Du har gerne kendskab til Microsoft Dynamics AX. Derudover har du gerne kompetencer med Business Intelligence værktøjer og vant til at optimere og effektivisere rapporter.
Koncernsproget er engelsk og vi forventer du kan formidle komplekse økonomiske problemstillinger både på dansk og engelsk, mundtlig og skriftlig.
dnp denmark a/s tilbyder:
En attraktiv position i en international virksomhed, med stort vækstpotentiale og som igennem 25 år har været first-mover indenfor sit område. dnp denmark a/s har stort fokus på teknologi og samarbejde. Et uformelt arbejdsmiljø med gode kollegaer, der bidrager til et godt samarbejde. De har flotte og nyrenoverede åbne kontorer og dermed mulighed for god og direkte sparring med hinanden.
Læs gerne mere på: https://www.visiosign.dk/da/om-os/
En god lønpakke, herunder pension, sundhedsforsikring, bærbar, mobil og betalt internet. Derudover får du en fleksibel arbejdsmulighed, med et mix af at arbejde på kontoret og hjemmearbejde.
Interesseret?
Tag det første skridt! Ansøg nu!
Anzet A/S varetager denne rekrutteringsproces. Hvis du er interesseret i at søge stillingen, så følg linket ” Søg dette job” nedenfor.
Vi gennemgår ansøgninger og afholder samtaler løbende, så søg gerne hurtigst muligt.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Rekrutteringschef konsulent Henrik Jerichau på tlf. +45 2112 3000 eller hj@anzet.dk
Ansøg dette job
Denne stilling er blevet besat med hjælp fra Anzet A/S. Se flere lignende stillinger her