Hvilken løsning er bedst – vikarer, freelance eller rekruttering?

I alle virksomheder kan behovene for medarbejdere variere markant og skifte i perioder. Nogle gange er der behov for ekstra hænder til at tackle midlertidige projekter eller pludselige stigninger i arbejdsmængden, mens andre opgaver kræver en permanent tilstedeværelse af en erfaren og professionel medarbejder, der er fortrolig med virksomheden, teamet og projekterne.

Men hvornår skal man vælge hvad? Det virker simpelt, men vi oplever ofte, at virksomheder ikke har den optimale sammensætning af faste og midlertidige medarbejdere og derved ikke indfrier bundlinjen optimalt.

 

Vikarer og freelancere: Midlertidige udfordringer og opgaver kræver midlertidige løsninger

I situationer, hvor behovet er midlertidigt eller projektbaseret, kan det være fordelagtigt at overveje at ansætte vikarer eller freelancere. Disse midlertidige medarbejdere tilbyder enestående fleksibilitet, da de kan tilknyttes hurtigt og uden langvarige ansættelsesprocesser. Dette er særligt nyttigt under travle perioder, hvor virksomheden har brug for ekstra ressourcer med kort varsel. Derudover kan det give en mulighed for både at undersøge, om kemien er der med den enkelte medarbejder, men også om det kunne være relevant at skabe en permanent stilling, hvis udførelsen af opgaverne giver høj værdi for jer.

Vikarer og freelancere bringer også friskt perspektiv og ekspertise til projektet, da de ofte har erfaring fra forskellige brancher og virksomheder. Deres fleksible natur betyder, at de hurtigt kan tilpasse sig til virksomhedens kultur og arbejdsmiljø og bidrage til at løse specifikke udfordringer.

Når I hyrer en vikar eller en freelancer gennem en virksomhed som Anzet A/S, slipper i for selv at skulle screene og udvælge kandidaterne, det står vi for. Derudover står vi for det administrative, så I kan fokusere på jeres kerneforretning.

 

Rekruttering: Investeringen i fremtidig succes

På den anden side, når I står over for behovet for at fylde permanente stillinger med dygtige og erfarne profiler, er en professionel rekrutteringsproces uundværlig. At finde den helt rette faste medarbejder kræver tid, ressourcer og ekspertise, som vores team hos Anzet A/S er specialiserede i.

Ved at benytte en professionel rekrutteringsproces kan I sikre, at I ansætter den rette kandidat, der ikke kun har de nødvendige faglige kvalifikationer, men også passer godt ind i virksomhedens kultur og værdier. Investeringen i at finde den rette faste medarbejder er en investering i virksomhedens fremtidige succes og vækst.

 

Anzet A/S: Jeres partner i bemandingsstrategi

Uanset om I har brug for midlertidige vikarer og freelancere eller den helt rette faste medarbejder, er Anzet A/S jeres pålidelige partner i bemandingsstrategi. Vi arbejder tæt sammen med vores kunder for at forstå deres unikke behov og tilbyde skræddersyede løsninger, der passer til deres forretningsmål og budget. Hos Anzet A/S forstår vi vigtigheden af at matche den rette bemandingsløsning med virksomhedens aktuelle behov, derfor tager vi altid et indledningsvist holistisk blik på vores kunders forretning for at sikre, at vi finder den rette løsning. Vi oplever, at vi skaber positive resultater for vores kunder ved at skabe en mere optimal sammensætning af midlertidige og faste medarbejdere.

Kontakt os i dag for at lære mere om, hvordan vi kan hjælpe med at optimere jeres virksomheds bemandingsstrategi og sikre dig positive resultater på bundlinjen på tlf. 73 70 70 78 eller mail: kontakt@anzet.dk.

Simon og Gitte

Skulle du gå hen og blive syg, er det meget vigtigt at du:

  1. Ringer til os hver dag på telefon 7370 7083. Du skal ringe til os en time før du skal møde ind på daghold, er det aften-/nathold, så ring om formiddagen senest kl. 12:00, så vi kan nå at finde en evt. afløser for dig. Bliver telefonen ikke besvaret, så læg en besked.

  2. Senest kl. 13:00 på din første sygedag fremsender tro og love-erklæring til os. Klik her

  3. Giver os besked senest kl. 14:00 om du er klar til at møde på job igen den efterfølgende dag